خلاصه گزارش جلسه کارگاهی ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰

خلاصه گزارش جلسه کارگاهی ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰

جلسه قبل سومین جلسه از دور دوم کارگاه‌های آموزشی عمومی کلینیک شفای سبز به استادی مسافر محمد، نگهبانی مسافر نازی و دبیری اینجانب احمد با دستور جلسه سی دی وادی نهم بخش ۲ از آقای مهندس دژاکام در روز یکشنبه مورخ بیست و چهارم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ رأس ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه آغاز بکار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:

وادی نهم می‌گوید وقتی نیرویی از کم شروع بشود و به درجه بالا و بالاتری برسد، نقطه تحمل در آن ایجاد می‌شود.

نیرو، توانایی انجام عمل یا یک کار است. برای مثال من قصد دارم ورزش کنم و نیرو و توانایی استفاده از دمبل بیست کیلویی را داشته باشم. قطعاً از روز اول ورزش نمی‌توانم این کار را انجام بدهم، در ابتدا از دمبل دو کیلویی و از کم شروع می‌کنم تا در ادامه با تمرین و تکرار نقطه تحمل بدنم بالا برود تا بتوانم قدرت استفاده از دمبل بیست کیلویی را به دست بیاورم. این یک مثال از بالا بردن نقطه تحمل بود که در تمام سطوح زندگی صادق است.

نقطه تحمل هم می‌تواند سازنده و هم مخرب باشد. بالا رفتن نقطه تحمل در جهت منفی و ضد ارزش‌ها خودبه‌خود انجام می‌شود و اصولاً با لذت همراه است. مثل مصرف مواد مخدر، دروغ گفتن یا غیبت کردن.

اما بالا رفتن نقطه تحمل در جهت ارزش‌ها، سخت‌تر است. نیاز به آموزش و دانایی دارد. اگر می‌خواهیم یک ساختاری را درونمان بسازیم، باید برای آن تلاش کنیم. برای مثال ساختار درمان یا کلاس آمدن، در ابتدا ممکن است حضور به‌موقع و نشستن در کلاس کمی سخت باشد، اما با تکرار در پارامتر زمان، نقطه تحمل ایجاد می‌شود و خودمان با اشتیاق در کلاس حاضر می‌شویم و انرژی می‌گیریم. نکته اساسی این وادی این است که برای ساختن نقطه تحمل، باید موضوع موردنظر را تکرار کنیم و پارامتر زمان هم در نظر بگیریم تا از این طریق بتوانیم ذره‌ذره نقطه تحمل خود را در جهت مثبت بالا ببریم.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی