کارگاه آموزشی عمومی

کارگاه آموزشی عمومی

پنجمین جلسه از دور اول کارگاه های آموزشی عمومی کلینیک شفای سبز با استادی مسافر محمد، نگهبانی مسافر محسن و دبیری موقت مسافر احمد با دستور جلسه “وادی اول و تاثیر آن روی من در روز چهارشنبه مورخ 15 فروردین ماه 1403 راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا سال نو را خدمت همه عزیزان تبریک می گویم. امیدوارم که تعطیلات خوبی را پشت سر گذاشته باشید.

دستور جلسه امروز وادی اول و تاثیر آن روی من است. وادی اول می گوید با تفکر ساختارها آغاز می گردد، بدون تفکر آنچه هست رو به زوال می رود.

با ورود به کنگره 60 جهت درمان اعتیاد، بامثلث جسم ، روان و جهان بینی آشنا می شویم. وادی اول هم مربوط به تفکر است که رابطه مستقیم با جهان بینی و درمان اعتیاد دارد.

وقتی گفته می شود با تفکر ساختارها آغاز می گردد، یعنی هر چیزی را که بخواهیم بنا کنیم ابتدا باید ساختار آن را خلق کنیم .مثلا می خواهیم شمع بسازیم، ابتدا باید ساختارش را مهیا کنیم. بخش اعظم شکل گرفتن یک ساختار، در جهان ذهنی ما اتفاق می افتد و به سرعت هم رخ می‌دهد.

اگر من درگیر اعتیاد هستم و ساختار اعتیاد در درون من است، باید در جهت عکس آن قدم بردارم و ساختار درمان را در درون خود به وجود آورم. برای ساختن ساختار درمان اعتیاد 10 الی 11 ماه زمان نیاز است. در این مدت باید این ساختار را پرورش و شکل داد. برای همین در سفر اول به شدت مهم است که به سخنان راهنما با دقت گوش کنیم و فرمانبردار باشیم. مقدار داروی تعیین شده سروقت استفاده شود، در جلسات حضور داشته باشیم، آموزش‌ها و سی دی ها را کامل گوش کنیم و بنویسیم.

همه انسان ها برای پیدا شدن لازم است تفکر کنند. تفکر با فکر کردن متفاوت است، فکر همان مشغولیت و تصاویر ذهنی است که از مسائل مختلف در ذهن انسان است، اما تفکر هدف دارد و یک حرکت است از یک مبدا به مبدا دیگر. من قبل از کنگره تفکر را نمی‌شناختم، ولی حالا می دانم که تفکر یعنی حرکت از مجهول به یک معلوم و یا از معلومی به معلوم دیگر. اعتیاد هم مجهولی بود که در کل دنیا معما بود و راه حلی برای آن پیدا نشده بود که آقای مهندس دژاکام با تفکر و یافتن جواب، این معما را حل کردند.

قبل از هرکاری باید تفکر کرد، همیشه قدم اول تفکر است. به عبارتی همه چیز اول مثل صفحه سفید نقاشی است، سپس ذره ذره تصویر پدیدار می‌گردد. تفکر بخش اساسی زندگی هرانسانی است و زندگی هر انسان بر اساس تفکرات او شکل می گردد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی