خلاصه جلسه یکشنبه

خلاصه جلسه یکشنبه

💫سومین جلسه از دور اول کارگاههای آموزشی کلینیک شفای سبز با استادی آقای محمد و نگهبانی آقای جاوید و دبیری خانم نازی با دستور جلسه سی دی «تصاویر مجازی ۲ »روز یکشنبه مورخ ۰۵.۱۱.۹۹ ساعت ۶ عصر آغاز بکار کرد.

 

🔰خلاصه سخنان استاد:

 

🔸به نظر من در این مدت آقای مهندس در سی دی ها بیشتر راجع به ایمان و ارتباط و نقش مهم آن در درمان اعتیاد صحبت می کنند و بیان می کنند یکی از دلایل مهمی که درمان اعتیاد پیدا نشده بود بی ایمانی انسان هاست. بی ایمانی به خودشان، توانایی‌هایشان و اینکه یک نیروی برتری وجود دارد که خارج از گستره دید، درک و آگاهی ماست و ما متوجه آن نیستیم.

به عنوان مثال منی که به عنوان درمانگر می‌خوام بیام و کار درمانی انجام بدم اگر  باور نداشته باشم به صور پنهان انسان و اینکه انسان چیزی هست فراتر از جسم نمی توانم کار درمان را انجام بدهم و دلیل اینکه بقیه روش ها خیلی نتوانستند خوب عمل کنند یا حقیقتا اصلا نتوانستند خوب عمل کنند این است که کلا صور پنهان انسان را در نظر نگرفتند و یا اینکه تعریف درستی نداشتند.

 

🔸 در سی دی آقای مهندس اشاره می کنند که از ۳۵۰۰ سال پیش خردمندان در مورد صور پنهان انسان جمله ای گفتند که این همین طور تکرار شده تا به ما رسیده است و کسانی که با ادیان نیز در ارتباط بودند هم همین حرف ها رو زدند.

 

🔸خداروشکر کنگره ۶۰ در درمان اعتیاد، برای روان و جهان بینی انسان ارزش قائل است و راه کارهایی برای به تعادل رسیدن آن ارائه داده است.  روی بعد روانی باید به گونه ای تمرکز کرد که به راه حل مناسب برسیم نه اینکه به مصرف کننده  برچسب بزنیم. اینکه شما دوقطبی هستین، باید اراده داشته باشید و مواردی از این دست. کلمه بی ارادگی رو که خودم زیاد  شنیدم؛ البته نمی‌گفتند بی اراده ای! میگفتند اراده کن و اعتیاد رو کنار بزار. ولی خب الان کاملا برایم روشن است که موضوع اراده نبوده است. باید هم جسم به وضعیت سلامت می رسید و هم روان انسان، که لازمه درست شدن روان، جهان بینی‌ است. خیلی مهم است که شما صور پنهان انسان رو در نظر بگیرید. چون اگر در نظر نگیرید قطعا فقط روی جسم تمرکز خواهید کرد. خیلی ها بودن که فقط جسم آن ها بازسازی شده و به علت نبودن آگاهی و جهان بینی لازم نتوانستند به نتیجه صحیح برسند.

لازمه آموختن جهان بینی این است که مرتب در کلاس ها شرکت کنم و همین حضور در کلاس است که ما رو به سمت تعادل و درمان می‌برد.

 

🔸تفاوت روح و نفس رو  در سی دی صحبت میکنند که ابتدا نفس رو تعریف می کنند که آن چیزی است که تعیین موجودیت می‌کند در ظاهر و باطن. هم در خواب و هم در بیداری و نکته جالب اینکه اگر در خواب توجه کنید همان صفاتی که در بیداری همراه ما هست و شاید خیلی مواقع آن ها را بروز نمیدهیم در خواب بروز می کنند.

 

از اینکه به صحبت های من گوش کردید سپاسگزارم.

 

تنظیم: مسافر کامران

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی