برداشت و خلاصه ای از سی دی خانواده ۱ و ۲

برداشت و خلاصه ای از سی دی خانواده ۱ و ۲

🔸اصلی ترین کار نیروهای منفی خراب کردن حس است و هنرشان در پنهان بودنشان است.

🔸وقتی در یک جامعه یا یک کشور پایه های خانواده تخریب شود آن جامعه یا کشور با شکست مواجه می‌شود.

🔸 انسان خوب مانند یک درخت می ماند چون درخت با کمترین امکانات بیشترین بازدهی را دارد.
در مسئله‌ اعتیاد، در بیشتر موارد بخشی که بیشترین بار را متحمل می‌شود خانواده است که دچار تخریب و آسیب می‌شود. بعنوان مثال اگر انسان را مثل یک درخت در نظر بگیریم خانواده نقش ریشه ها را ایفا می‌کند و اگر شخص پیوند محبتش با خانواده و خویشانش قطع شود دچار کمبود می شود و این کمبود از طریق دیگران قابل جبران نیست.
🔸فردی که خانواده ندارد محرومیت بزرگی را تجربه می‌کند که در این صورت دو حالت ممکن است ایجاد شود. در یک گروه از افراد محرومیت از خانواده یک نقطه عطف خواهد شد و باعث رشد و شکوفایی فرد می‌شود. درست مثل درخت خرما که در آب و هوای نامساعد و کمبودها رشد می‌کند و میوه ی مقوی و پر خاصیت خرما بوجود می‌آورد.
ولی گروه دیگری از افراد در اثر محرومیت از خانواده مثل خار می‌شوند و به عمق تاریکی ها می‌روند و نه برای خود و نه دیگران مفید هستند.
بسیاری از افراد هم با وجود داشتن خانواده و بخاطر انتخاب‌های غلط از جمله مسأله اعتیاد، پیوندشان با خویشانشان قطع می‌شود و محرومیت هایی را تجربه می‌کنند که در طی درمان تا حد زیادی این خلا ها احیا می‌شود.

🔸خانواده ژنراتور یک جامعه است. خانواده ای که از نظر احساسی باهم مشکل دارند نمی‌توانند با هم تعامل داشته باشند و دچار اختلاف فاز می‌شوند. که تنها از طریق محبت خالص این اختلاف حل می شود. محبت خالص یعنی خواسته ی دیگری را به خواسته ی خود ترجیح بدی.

🔸شخص درگیر در اعتیاد، اولویت هایش تغییر می‌کند و ارتباطش با محیط اطراف قطع می‌شود. وقتی شخص حساسیت اش را نسبت به اطرافیانش پایین بیاورد بسیاری از نعمت‌های طبیعی را دریافت نمی‌کند و شور زندگی را از دست می دهد و در او تخریب ایجاد می‌شود.

🔸سیستم ایکس بدن هم از طریق مواد، هم از طریق افکار و احساسات آسیب می‌بیند. آسیب افراد خانواده در مسئله‌ اعتیاد از نوع آسیب به افکار و احساسات است که تا حد زیادی از طریق جهان بینی رفع می‌شود.

🔸تشخیص درست بخشی از مسئله است و اقدام درست بخش تکمیل کننده است. وقتی انسان مشکل را دید باید آرامش خود را حفظ کند و تصمیم درست را بگیرد.

تهیه و تنظیم: خانم نجمه

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی