نظم و انضباط در کنگره

نظم و انضباط در کنگره

در مورد دستور جلسه که نظم و انضباط و احترام در کنگره است، باید بگویم اولین قانونی که باعث شد خلقت شکل بگیرد، این بود که همه چیز طبق نظم و انضباط قرار بگیرد، یعنی هر چیزی در گروه خودش و هر کسی طبق مسئولیتی که دارد، حرکت کند و به هر موجود زنده‌ای مسئولیت داده شد تا طبق مسئولیت خود عمل کند تا چرخه حیات به کار خود ادامه دهد.

تصور کنید اگر یک لحظه، خورشید دیرتر طلوع کند و یا زمان بایستد چه اتفاقی می‌افتد؟ قطعاً همه چیز به هم می‌ریزد؛ بنابراین بیس و پایه این حیات، بر اساس نظم و دیسیپلین خاصی بنا شده و ما هم باید از این قانون الگو بگیریم و در زندگی خود پیاده کنیم. همان‌طور که می‌دانیم استارت درمان جناب مهندس هم بر اساس همین نظم دادن به مقدار مصرف ایشان خورده شد و آقای مهندس، با تفکر اینکه به مقدار مصرفی خود، نظم و سر و سامان دهند، وارد پروسه درمان شدند و همین امر باعث شد تا روش و متد دی اس تی و بعد از آن داروی اوتی ابداع و ساخته شود و مجموعه بزرگ کنگره ۶۰ شکل بگیرد. تأسیس کنگره هم بر اساس نظم و انضباط شکل گرفته که برای آن قوانین و حرمت قرار دادند تا هر کسی که وارد کنگره می‌شود، طبق این قوانین عمل کند.

در کنگره برای هر کسی که در یک جایگاه خدمت می‌کند، وظایفی گذاشته شده تا طبق آن عمل کند و تک‌تک این افراد با هم سیستم کنگره را پیش می‌برند؛ اگر در هر جایگاهی خللی ایجاد شود، مطمئناً کنگره دچار مشکل شده و از نظم خود خارج می‌شود. پس همه در کنگره می‌دانند وقتی مسئولیتی به آن‌ها واگذار می‌شود، باید درست آن را انجام دهند.

ما نظم و انضباط را در کنگره آموختیم و در زندگی خود کاربردی می‌کنیم تا بتوانیم زندگی خود را که قبل از ورود به کنگره، بی‌نظم و به هم ریخته بود را نظم و انضباط بدهیم. در خصوص احترام در کنگره، همیشه آقای مهندس راجع به این موضوع، بارها و بارها صحبت کردند و روی آن خیلی تأکید دارند که باید افراد در کنگره با هم با احترام رفتار کرده و با احترام با هم صحبت کنند. همه باید به یکدیگر احترام بگذارند، حتی راهنما به رهجو و بالعکس. از همه مهم‌تر این‌که جایگاه راهنما خیلی مهم شمرده شده و طبق سخنان آقای مهندس، راهنمایان باید به هم احترام بگذارند و با احترام با هم رفتار کنند؛ زیرا آن‌ها الگوی رهجویان خود هستند و با رفتار و کردار و گفتار خود به رهجویان خود آموزش می‌دهند.

هر جایگاهی در کنگره، محترم شمرده شده است‌؛ پس باید به جایگاه‌ها احترام گذاشته شود. در واقع احترام گذاشتن، یعنی برای خود احترام و ارزش گذاشتن است و این‌که هر عمل و هر رفتاری که در هستی انجام بدهیم، مطمئناً بازخورد آن به ما باز می‌گردد. اگر عمل سالم و نیک انجام دهیم، بازخوردش به ما برگردانده می‌شود. اگر با احترام با یکدیگر برخورد کنیم، قطعاً این حس و انرژی خوب رد و بدل می‌شود. در کنگره تأکید شده که به شال‌ها احترام بگذاریم، زیرا آن‌ها مسئولیت مهمی را دارند و احترام گذاشتن به مقام بالاتر، یعنی این‌که من یاد می‌گیرم به پدر و مادر و خانواده و بزرگ‌ترها احترام بگذارم و این یک بار آموزشی برای من دارد تا آن را در زندگی خود نیز اجرایی کنم. در آخر، امیدوارم همه بتوانیم این دستور جلسه را به خوبی در کنگره و در زندگی خود اجرایی کنیم تا به آن آرامش و آسایش که هدف ما هست، برسیم.

منبع وبسایت کنگره 60

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی