خلاصه جلسه یکشنبه

خلاصه جلسه یکشنبه

💫پانزدهمین جلسه از دور اول کارگاه‌های آموزشی کلینیک شفای سبز با استادی مسافر محراب و نگهبانی مسافر جاوید و دبیری مسافر خانم نازی با دستور جلسه “هفته‌ی راهنما” روز یکشنبه 02/03/1400 ساعت 6 عصر آغاز بکار کرد.
🔰خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محراب هستم یک مسافر.
ابتدای جلسه می‌خواهم در رابطه با دستور جلسه‌ی هفته قبل کمی صحبت کنم.
🔸ما اگر به مغز و ساختار آن نگاه کنیم می‌بینیم که در داخل یک محفظه به نام جمجمه قرارگرفته است و بیرون آن با دولایه از یک ماده مایع تشکیل شده که برای محافظت از آن است. همین امر نشان می‌دهد که مغز مانند یک گنج باارزش است. ازنظر شیمیایی هم به‌شدت سیستم مغز محافظت شده است و فقط گلوکز و اکسیژن می‌تواند به آن وارد شود.
کلید این گنج را به انسان داده‌اند و گفته‌اند شما می‌توانید هرکسی و هر چیزی را به درون آن ببرید و بیاورید و اطلاعات آن را جابجا کنید. ما به دلیل عدم آموزش هر چیزی را وارد مغز کردیم و در آن تخریب ایجاد کردیم.
🔸یکی از مواردی که می‌تواند وارد سیستم مغز شود هم‌نشین‌های ما هستند که می‌توانند درعین‌حال هم شفا و هم تخریب ایجاد کنند. ما در اعتیاد با هم‌نشین صحیح و راهنمای صحیح می‌توانم این سیستم را از روز اولش بهتر کنیم.
من هفته راهنما را تبریک می‌گویم. راهنمایی که ما انتخاب می‌کنیم باید خودش مسیر را طی کرده باشد. معلم با راهنما تفاوت دارد، معلم دانش‌هایی که آموخته را به ما بیان می‌کند. ولی راهنما خود این جاده‌ی خطرناک را طی کرده است و راه‌ها را به ما نشان می‌دهد.
🔸اعتیاد واقعاً منطقه منفی 60 درجه است. من در اوایل سفر، خودم این را حس کردم که هیچ‌چیز و هیچ‌کس را نمی‌پذیرفتم و متوجه آسیب‌هایم نبودم. برای عبور از چنین مسیری نیاز به راهنما است.
روزی که آمدم اینجا با توجه به اینکه دفعات بسیاری تصمیم به ترک داشتم و نمی‌توانستم، وقتی‌که پرس‌وجو کردم و با درمان شدگان صحبت کردم، فهمیدم که راهنمای کلینیک آقای رنجبر درمان اعتیاد را می‌داند و می‌تواند همه را به ساحل امن برساند.
🔸من برای اینکه حالم بهتر شود لازم بود که آموزش های بهتری بگیرم و خدا را شکر می‌کنم که آقا احسان را خداوند سر راه من قرار داد و حقیقتا از ایشان تشکر می‌کنم. ما باید دانسته های خود را کنار بگذاریم و هر چیزی که راهنما می گوید گوش کنیم. چون راهنما این مسیر را بلد است و بارها آن را پشت سر گذاشته است.
به نظر من هدف غایی راهنما متصل کردن انسان به خداوند و یا همان نیروی برتر و یا کسی که جهان و شمارا آفریده و هدف این است که دست شمارا در دست آن نیرو بگذارد.
در آخر جلسه به‌شخصه مجدد باز از آقا احسان تشکر می‌کنم و امیدوارم همیشه شاد و سربلند باشند. همچنین از آقای دکتر فتحی عزیز که تک تک مارا در این مسیر ناهموار همراهی میکنند تا به ساحل امن درمان برسیم نهایت تشکر را دارم. 
از اینکه به صحبت های من گوش دادید متشکرم.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی