خلاصه سی دی کرم شبتاب

خلاصه سی دی کرم شبتاب

در روز الست خداوند با انسان پیمان بست و مبارزه شیطان و اهریمن با نیروهای الهی آغاز شد و نفس در ظاهر و باطن تعیین موجودیت پیدا کرد. خداوند خیر و شر را به او الهام کرد پس به او”حقیقتبقا “و اختیارداده شد که ما ازان با عنوان سرنوشت” و”تقدیریاد می‌کنیم مثلاً یک مادر با دو فرزند که به دلیل اختیارانسان‌های متفاوت شدند که البته بستگی به پرونده آرشیو-تقدیرات و آینده آن‌ها دارد.

یا مثل استخراج فلز از یک معدن که تبدیل به ۲شمشیر متفاوت شوند یکی به حق ویکی به ناحق وقتی ۲ شمشیر بالا می‌رود خداوند تعیین می‌کند که کدام به حق و کدام ناحق است.
مثل کرم شب تاب که مرتب در تاریکی و ظلمت می‌درخشد اما هر وقت آفتاب بدمد و همه جا روشن و نورانی بشود آن کرم فقط یک کرم بی‌ارزش است و هیچ درخشش و نوری ندارد.

کسی که با داشتن پول و امکانات فساد مالی انجام می‌دهد شاید در این دنیا بدرخشد اما در جهان آخرت یک کرم بی‌ارزش است و هیچ درخششی ندارد باید پاسخگوی اعمال خود باشد یا یک فرد معتاد فقط خودش مسئول کار خود است و هیچ کس نمی‌تواند بار خماری او را بر دوش بکشد.

ما همه باید باور داشته باشیم که در آن روز هیچ کس به جز خودمان ما را کمک نمی‌کند و بار نفس ما را هیچ کس تحمل نخواهد کرد.
پس ما باید بدانیم که انسان‌ها دارای دردهای مختلف و گوناگون که حکایت از دانش‌های کشف نشده است هستند مثل بیماری ایدز بایستی به وجود آن‌ها پی ببریم ….
برای پی بردن باید ساخته بشویم و برای ساخته‌شدن باید آموزش ببینیم ، بدون هیچ ترسی جلو برویم و بدانیم برای ساخته‌شدن باید حرکت کنیم باید دل را از ترس و خوف بشوییم و مطهر باشیم که البته این کار فقط با قرار گرفتن در صراط مستقیم است ولی هنگام انجام کارهای ضد ارزش همیشه ترس با ماست.

البته در زندگی انسان‌ها همیشه مشکل و سختی وجود دارد.
انسان بی مشکل حتماً به راه حل خودکشی می‌رسد !با شیون و زانوی غم بغل کردن مشکل حل نمی‌شود .باید بر مشکل مسلط شد و بررسی و آنالیز کرد که در پرتو حل آن مشکل انسان به مدارج بالای آرامش و تکامل می‌رسد.

منبع وبسایت کنگره 60

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی