پرسش و پاسخ (۲)

پرسش و پاسخ (۲)

🔰پرسش: وقتی در کلاس شرکت می کنم مطالب گفته شده برایم بسیار مبهم است و ارتباطش را با اعتیاد نمی فهمم.
⭐️پاسخ: این مسئله تقریبا برای تمام بیمارانی که در روزهای ابتدایی درمان قراردارند طبیعی است. آن ها ارتباط مطالب گفته شده در کلاس ها را با اعتیاد متوجه نمی شوند.
برای برطرف شدن این مشکل ابتدا باید بدانیم اعتیاد چیست. اعتیاد روی سه ضلع جسم، روان و جهان بینی کار می‌کند. ضلع جسم را با استفاده از دارو بازسازی می کنیم. ضلع روان از دو ضلع جسم و جهان بینی تاثیر می گیرد. تمام مطالبی که ما در کلاس ها آموزش می دهیم مربوط به جهان بینی است.
در واقع باید یک سری باور ها و تفکرات در درون ما شکل بگیرد تا بتوانیم از اعتیاد خارج شویم. خروج از اعتیاد بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم. اعتياد فقط مصرف کردن یک ماده نیست. اعتیاد نوعی نگرش به زندگی است که انواع و اقسام باورها را در بر دارد. مثلا یکی از این باور ها در اعتیاد این است که من نباید حالم بد باشد! در صورتی که زندگی پر از لحظه هایی است که انسان‌ها حالشان بد است. بنابراین در ابتدای درمان بهتر است که فقط مطالب را گوش کنید و مسیر را همانطور که پزشک و راهنما می گویند طی کنید. باید در نظر داشته باشید که راهنما فقط راه را نشان می دهد و این شما هستید که راه را طی خواهید کرد و به مرور زمان ارتباط بین مطالب را پیدا خواهید کرد. وقتی جسم به تعادل لازم رسید کم کم با این مطالب افکار هم به تعادل لازم می رسد و اگر مطلبی برایتان قابل فهم نیست اشکالی ندارد؛ فقط گوش کنید و از آن عبور نمایید.

تهیه از کمک راهنما کلینیک شفای سبز مسافر کامران

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی