خلاصه جلسه یکشنبه

خلاصه جلسه یکشنبه

💫 چهاردهمین جلسه از دور دوم کارگاه های آموزشی کلینیک شفای سبز با استادی مسافر آقای رنجبر نگهبانی مسافر آقای جاوید و دبیری مسافر خانم نازی با دستور جلسه سی دی «حال خوش ۲ از استاد دژاکام» روز یکشنبه ۰۹. ۰۳. ۱۴۰۰ ساعت ۶ عصر آغاز بکار کرد.

🔰خلاصه سخنان استاد:
صفات در لحظه تغییر پیدا نمی‌کنند. بایستی مانند دانه ای کاشته شوند، آبیاری شوند تا به مرور زمان تغییر پیدا کنند. وقتی که یک فرد مصرف کننده برای اولین بار مواد مصرف می‌کند انگار که یک دانه می کارد. آن را با تکرار آبیاری می کند و پس از گذشت زمان محصول می دهد که همانا اعتیاد به مواد مخدر است. هیچ کس با یکبار مصرف معتاد نشده است. حالا می خواهد از اعتیاد خارج شود آیا با یک هفته کمپ رفتن و اینگونه موارد درمان خواهد شد؟!
‏🔸 تعریف اعتیاد جایگزینی مواد مخدر بیرونی به جای مخدر های درونی است. هر بیماری را که بخواهند درمان کنند به نسبت تعریفی که برای آن دارند یک متدی را ارائه می کنند. اگر در برخی کمپ ها مصرف کننده را می بندند و کتک می زنند یعنی تعریف شان از اعتیاد اینست که این انسان نواقص شخصیتی دارد. پر رو و خود بزرگ بین است بایستی اول رویش کم شود. یا وقتی که برای درمان اعتیاد قرص های شیمیایی را تجویز می کنند میخواهند قرص ها را به جای مواد مخدر جایگزین کنند و معلوم نیست تا کی باید این داروها استفاده شود. در متد DST ما می‌خواهیم در پایان ۱۰ ماه این سیستم را بازسازی کامل کنیم تا مخدرهای درونی شروع به فعالیت کنند و به چرخه تولید باز گردنند.
‏🔸انجام دادن و عمل کردن است که مهم است. هر کسی که عمل می کند گویی دارد بذر ها را می پاشد. اما یکسری روی سنگ، یکسری روی گل و یکسری هم روی خاک مرغوب و خداوند باران را فرستاد آنکه روی سنگ بود شسته شد، آنکه در گل بود گندید و آنکه که در زمین حاصل خیز بود محصول داد. این موضوع در قرآن است و تمثیلی است از اعمالی که ما انجام می دهیم دانه های مان را کجا می کاریم؟ما می‌توانیم با اعمالمون جهانمان را تغییر دهیم. هر کدام از ما حاصل اعمالمون هستیم.

از اینکه به صحبت های من گوش کردید سپاسگزارم.

 

تهیه از مسافر کامران

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی