کارگاههای آموزشی عمومی ۱۰ بهمن ماه

کارگاههای آموزشی عمومی ۱۰ بهمن ماه

دومین جلسه از دور دوم کارگاههای آموزشی عمومی کلینیک شفای سبز به استادی مسافر کامران، نگهبانی مسافر نازی و دبیری اینجانب احمد با دستور جلسه سی دی وادی هشتم بخش ۲ از آقای مهندس دژاکام در روز یکشنبه مورخ دهم بهمن ماه ۱۴۰۰ راس ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه آغاز بکار نمود….

خلاصه سخنان استاد:
وادی هشتم میگوید با حرکت راه نمایان میشود. یعنی وقتی ما حرکت میکنیم، نیازی نیست که به جزییات و ریز به ریز مسائل فکر کنیم و انرژی خود را بسوزانیم.
وقتی ما میخواهیم به شمال برویم، بررسی نمیکنیم که در جاده چه تعداد پیچ یا تابلو وجود دارد. ما برای حرکت به سمت شمال، فقط به پول، انرژی و وسیله نیاز داریم و در کنار آن مساله هائز اهمیت ایمان به این است که بدانیم این راه باز است و دیگران هم از همین مسیر به مقصد خود رسیده اند.
ما برای آغاز هر حرکت به چند مولفه اساسی نیاز داریم.
اولین مولفه، مقصد و هدف است چون بدون آن نمیتوان حرکت را آغاز کرد. در سفر اول مقصد و هدف ما رهایی از اعتیاد است.
دومین مولفه، خواست انسان است. آیا با تمام وجود این مقصد و هدف را میخواهیم؟ آیا تشنه رسیدن به آن هستیم؟ اگر این گونه باشد خروجی دارد و خروجی آن هم اولیت ماست که باید مطالعه و حضور موثر در کلاس باشد. اگر این کارها را انجام دادیم، یعنی خواسته‌ درونی ما قوی است.
مولفه سوم، راهنما است. هم راهنمای درونی که همان عقل ماست و هم راهنمای بیرونی که اندیشمندان و پیامبران هستند.
اگر این سه مولفه را داشته باشیم میتوانیم حرکت خود را آغاز کنیم.
در درمان اعتیاد اولین قدم بعد از حرکت، جبران خسارت از خودمان است. انسان مصرف کننده به واسطه مصرف موادمخدر، به سیستم جسم، روان و جهانبینی خود آسیب زیادی وارد کرده است. حال در طی سفر اول این فرصت را در اختیار دارد تا بتواند آن را جبران کند.
پس از جبران خسارت از خود، نوبت به خانواده میرسد که آسیب‌های وارد شده به خانواده را جبران کند.
در آخر باید نسبت به جامعه جبران خسارت کنیم که حد اعلای آن خدمت کردن به انسان هاست. انسان مصرف کننده در گذشته معلم اعتیاد بوده است اما بعد از رهایی میتواند با خدمت کردن، به درمان اعتیاد دیگران کمک کند تا نسبت به جامعه جبران خسارت کرده باشد.
اگر این ها را انجام دهیم به مقصدی میرسیم که فارغ از تمام متغیرهای بیرونی، میتوانیم آرامش و حال خوبی داشته باشیم.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی