خلاصه جلسه یکشنبه

خلاصه جلسه یکشنبه

💫 هفتمین جلسه از دور اول کارگاه های آموزشی کلینیک شفای سبز با استادی آقای احسان رنجبر نگهبانی آقای جاوید و دبیری خانم نازی با دستور جلسه سی دی « بمب» روز یکشنبه مورخ ۳. ۱۲. ۹۹ ساعت ۶ عصر آغاز بکار کرد.

🔰خلاصه سخنان استاد:

🔸 زمانی که ما نسبت به مسئله ای شناخت پیدا می کنیم کار راحت تر جلو می رود. یک مثلث در سی دی مطرح می شود که اصولاً تمام چیزهایی که مربوط به انسان می‌شود را می توان در این مثلث گنجاند. یک ضلع آن مسائلی است که ما می‌دانیم. ضلع دیگر چیزهایی است که ما نمی‌دانیم و آخرین ضلع مواردی است که توهم داریم می‌دانیم.
۱. مسائلی که نمی‌دانیم مشکلی ایجاد نمی‌کند. به عنوان مثال من زبان روسی، فیزیک اتمی و یا پیانو زدن نمی‌دانم بنابراین نظر و درگیری هم ندارم. اظهار فضل هم نمی‌کنم.
۲. مسائلی که مطمئنم می‌دانم. این هم مشکلی ایجاد نمی‌کند. من زبان انگلیسی می‌دانم. درمان اعتیاد می‌دانم. هیچ بحثی هم ندارم.
۳. مشکل از جایی شروع می‌شود که ما توهم داریم که می دانیم .فکر می کنیم می‌دانیم. مانند اقدامات و کارهای نامعقولی که در مورد درمان اعتیاد انجام می‌دهند. گمان می‌کنند اعتیاد یک مسئله اخلاقی است!!!! فکر می‌کنند کسی که به مصرف دوباره مواد روی می‌آورد بی اراده است. لذت طلب است.

🔸در سی دی تمثیلی از بودن در جنگل مطرح می شود. کسانی که در جنگل هستند نمی توانند جنگل را ببینند. هر انسانی که درگیر توهم های زندگی است در جنگل است. مواد مخدر هم از این قاعده مستثنی نیست. تا زمانی که درگیر مواد مخدر هستیم نمی توانیم خرابی های اطرافمان را ببینیم.

🔸 موضوع بعدی این است که هزینه مواد مخدر، مصرف کنندگان را بیچاره نمی کند. ما فکر می‌کردیم پولی که بابت مواد مخدر می دهیم است که ما را ناتوان و درمانده می کند. مسئله این است که مواد مخدر تفکر ما را از تعادل خارج و در نتیجه تصمیماتی می‌گیریم که آن تصمیمات ما را به سمت نابودی سوق می دهد و الا خود مواد مخدر هزینه ای از لحاظ مادی به آن شکل ندارد.

از اینکه به صحبت های من گوش کردید سپاسگزارم.

تنظیم از مسافر کامران

اشتراک گذاری پست

1 دیدگاه

  • همسفر الهه پاسخ

    خداقوت به استاد محترم انشاالله مستدام باشید

    اسفند ۵, ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی