خلاصه ای از سی دی صور پنهان

خلاصه ای از سی دی صور پنهان

🔰مطلب کلیدی سی دی صور پنهان
🔸در هستی هیچ چیز شر نیست و حتما به خیر ختم می شود؛
✨این یک حقیقت است که اگر تبدیل به یک باور شود، کار ما انسان ها را خیلی راحت می کند. من انسان به علت اینکه تفکر سطح پایینی دارم مسائل را شر تشخیص می دهم! تمام مشکلاتی که برای انسان بوجود می آید  به هیچ وجه شر نیست. حتی سوختن در جهنم نیز شر نیست و آن هم از روی عشق است. انشاالله این موضوع را هم در کلاس های حضوری صحبت خواهیم کرد.
🔸طبیعت دچار مرگ می شود و در بهار زندگی جدیدی را شروع می کند؛
✨آیا ما می توانیم این مسئله را ببینیم یا که نه ؟ اگر جواب مثبت است آن انسان به فرمان قرآن عمل کرده است که میگه به طبیعت نگاه کنید تا متوجه همه مسائل شوید. آیا من احسان قادر هستم به طبیعت اینگونه نگاه کنم؟ آیا این مرگ و دوباره زنده شدن را در حیات می بینم؟ درک می کنم و یا درگیر چیز دیگری هستم؟
🔸با حرکت در صراط مستقیم ستون های زندگی استوار می شود؛
✨این جمله را کسانی که از ضد ارزش ها دوری و به ارزش ها می پردازند و یا به عبارتی در صراط مستقیم قرار دارند متوجه می شوند. آن ها احساس می کنند که زندگی شان از یک قوام خاصی برخوردار است. در تمامی جنبه های زندگی احساس آرامش و رضایت از خود دارند. فرامین خداوند خیلی ساده در کتاب های آسمانی گفته شده است و در سی دی اشاره میشود که برای فرد خاصی نیست که انجام آن مربوط به انسان خاصی نیست؛ برای همه انسان هاست. فرمان این است که از ضد ارزش ها دوری کنید و به ارزش ها بپردازید.
🔸 این روزها و کل روزها مانند ابر، سایه و باد هستند؛
✨اشاره می کنند به سرعت زمان. تمام روزهای عمر ما به سرعت در حال عبور هستند. وقتی در لحظه قرار می گیریم زمان کش می آید و به نظرمان ثانیه ها آرام آرام عبور می کنند اما اگر در ذهن به عقب برگردیم و از دوران کودکی  تا به امروز را در ذهن مرور کنیم خواهید دید که زمان به چه سرعتی در حال عبور است و ادامه زندگی ما هم به همین سرعت عبور خواهد کرد و تمام خواهد شد. تنها تفکرو اندیشه ما باقی خواهد ماند، نه چیز دیگر.

🔸اگر قالب از دوام خوبی برخوردار نباشد مانند درختی است که موجوداتی در آن لانه سازی می کنند که ما از آن ها بی خبریم؛
✨ امروز هم در زندگی ما این لانه سازی در اکثر انسان ها انجام شده است و ما اصلا به این موضوع آگاه نیستیم . اگر آگاه باشیم برای رفع آن اقدام خواهیم کرد. قالب از دوام خوبی برخورد نیست یعنی جسم بیمار است. در سی دی اشاره می شود که افکار منفی می توانند تمثیلی از همان موجوداتی باشند که در جسم ما لانه سازی کرده و ما از آن بی خبریم و برای اصلاح آن هیچ کاری انجام نمی دهیم.
ظلم را در دنیا میبینیم و فکر می کنیم که خب در دنیا ظلم وجود دارد. متوجه نیستیم که ظلم در درون خود من است و این موضوعی است که دانایی باید برای ما مهیا کند تا ما بتوانیم این مسئله را در درون خودمان ببینیم.
🔸حرف های آلوده؛
✨حرف میتواند مانند یک آب آلوده ای باشد که به درخت میدهید که ممکن است درخت آسیب ببیند. مثلا غیبت کردن آلوده است. یک فردی که کنار ما از دیگری غیبت می کند به تمثیل می تواند مانند آن آب آلوده ای باشد که باعث مریض شدن ما می شود و ما متاسفانه متوجه نیستیم.
🔸موج های دریا و شن های صحرا آرام نیستند؛
✨مسائل در زندگی بسیار گوناگون و برای همه ما پیش می آید. به واقع زندگی مانند موج های دریا است. اگر دریا ساکن بود نمک آن ته نشین می شد و اصلا دریا می گندید و تبدیل به لجنزار می شد. باد شن های صحرا را بر میدارد و از جایی به جای دیگر حرکت میدهد و این ها دائم در تلاطم هستند.
ما انسان ها نیز دائما زندگیمان اینگونه است. هم در صور آشکار و هم در صور پنهان. در صور آشکار میبینید که هر روز زندگی یک اتفاق و یک رویداد جدیدی برای ما بوجود می آورد و این تلاطم ها در درون ما هم وجود دارد. یک روز غمگین هستیم و یک روز خوشحالی. ما باید یاد بگیریم که تکدر خاطر برای این تلاطم ها به وجود نیاد. ما نباید این تلاطم ها را تفسیر به بدبختی کنیم. این تلاطم ها قسمتی از آموزش های ما است و وقتی این را بدانیم خیلی آرام تر خواهیم بود.
🔸 وقتی آموختیم به خدمت گرفته خواهیم شد؛
✨کل سیستم حیات به همین شکل است. شما در صور آشکار هم اگر نگاه کنید، فردی میتواند  در دانشگاه تدریس کند که آن درس را بلد باشد. مدرک تحصیلی و تخصص داشته باشد. یا فردی میتواند مکانیک باشد که مکانیکی بداند . بنابراین وقتی موجودی برای انجام یک خدمت و یا یک سرویس آماده میشود، که آن مطلب را بلد باشد. در درمان اعتیاد هم اینگونه است. کل هستی به این شکل کار می کند: ما آمده ایم که آموزش بگیریم؛ سپس به جایی برسیم که بتوانیم خدمت کنیم و آموخته ها را به دیگران انتقال دهیم.
نگارش از مسافر کامران

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی