مصاحبه با یکی از درمان شدگان کلینیک شفای سبز

مصاحبه با یکی از درمان شدگان کلینیک شفای سبز

🔰پرسش و پاسخی کوتاه در باب درمان اعتیاد؛
با آقای جاوید یکی از درمان شدگان مرکز شفای سبز

 

🔸به نظر شما مصرف کنندگان مواد مخدر بی اراده هستند؟
خیر به هیچ عنوان.
🔸پس چرا هر چه تصمیم می گیرند برای ترک موفق نمی شوند؟
چون جسم آن ها از تعادل طبيعى خارج شده و بيمار است.
‏يك فرد مصرف كننده بى اراده نيست، اراده قوى هم دارد،
این بيمارى ربطى به اراده وتصميم ندارد؛ بايد درمان شود. گندم هشت ماه زمان لازم دارد تا آبيارى و نگهدارى شود تا بتوانيم درو كنيم آيا ميتوانيم يك روزه گندم را درو كنيم؟
بنابراين در بيمارى اعتياد هم حداقل ١١ ماه زمان لازم است تا جسم بازسازى شود.

🔸چرا بعضا مراجعه کنندگان از شنیدن اینکه درمان ۱۱ ماه زمان می برد تعجب می کنند؟ و دوست دارند به اصطلاح با یک نسخه خوب شوند؟
همه انسان‌ها تصور مى كنند بهترين راه كوتاهترين راه است. در نتيجه به درستى و يا نادرستى آن تفكر ندارند. راهى را مى روند كه زودتر به خواسته هاى خود برسند. لذا مشق هايشان هميشه ناتمام و بى محتوا باقى مى ماند و مجبورند دوباره بنويسند.
همان‌طور كه ميدانيم اعتياد بيمارى است و سيستم شبه افيونى بدن فرد مصرف کننده از تعادل خارج شده و براى بازسازى جسم ١١ ماه زمان لازم است كه بايد داروى مناسب به ميزان مناسب در اختيار جسم قرار بدهيم تا بدن خودش، خودش را بازسازى كند. در غير اينصورت امكانپذير نيست، زمان در درمان نقش مهمى دارد تا جسم بتواند خودش را بازسازى كند.

🔸پس به نظر شما اعتیاد یک بیماری است.
بله اعتياد بيمارى جسمى است و در اثر استفاده مكرر از مواد مخدر بيرونى، مواد شبه افيونى طبيعى بدن از تعادل خارج شده و اندك اندك از كار مى افتد؛ به عبارتى اعتياد يعنى خارج شدن بعضى سيستم هاى حياتى انسان از تعادل طبيعى

🔸بنابراین بین ترک و درمان بسیار تفاوت است.
قطعا. درمان يعنى معالجه شدن و چون اعتياد بيمارى جسمى است كه سيستم ايكس ( هورمونها، نوراتراسميترها مدياتورها و غدد درون ريز و بيرون ريز) از تعادل طبيعى خارج شده و براى درمان بايد اين سيستم با داروى مناسب (OT) در زمان مناسب، مقدار مناسب و آموزش های جهانبينی به تعادل برسد. ولى ترك يعنى كنار گذاشتن يا دست برداشتن از كارى. بنابراين اعتياد موضوع رفتارى نيست كه ترك شود بلكه بايد درمان شود.

🔸در طول درمان اعتیاد چه نکاتی رو باید در نظر داشت؟
بايد گوش به فرمان راهنما بود. دارو بايد در زمان مناسب استفاده شود، ميزان مناسب و حتماً در كلاسهاى جهانبينى شركت كنيم از آموزشها بهره ببريم در واقع بايد فرمانبردار خوبى باشيم تا ذره ذره فرماندهى شهر وجودى خودمان را بدست بگيريم.

تهیه و تنظیم از کامران

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی