پرسش و پاسخ کوتاه

پرسش و پاسخ کوتاه

🔰 پرسش؛ لطفاً در رابطه با کنترل احساسات توضیح دهید.
🔸پاسخ : همه چیز در درون ما در حال تلاطم است. لحظه ای احساس شجاعت و لحظه ای دیگر ناامید می‌شویم؛ یک لحظه پر از عشق، لحظه ای بعد نفرت را تجربه می کنیم. این همان تلاطمی است که در درون ما وجود دارد.
⁦▫️⁩گاهی ممکن است انسان اجازه دهد این احساسات ذهنیت او را تغییر دهند. به بیان دیگر اسیر شود و بر مبنای آنها تصمیم گیری کند.
اما زمانی خواهد رسید که ما سوار بر این احساسات خواهیم شد. در واقع به نقطه ای خواهیم رسید که احساس را در درون مان داریم اما آن را کنترل و به بیرون بروز نمی دهیم.
برای مثال انسانی متوجه می‌شود که دچار ترس شده است اما این ترس باعث نمی شود که این انسان طغیان کند و این تغییرات ناشی از احساس ترس را در بیرون به نمایش بگذارد.
🔸برای کنترل احساسات به مقادیر بسیار زیادی دانایی نیاز است و ظرف انسان باید رشد کرده باشد.
⁦▫️⁩انسان در اثر حل کردن مداوم مشکلات در زندگی کم کم متوجه می شود که چگونه باید با این احساسات برخورد کند. ساده ترین نوع آن که در مسیر اعتیاد با آن روبرو هستیم احساسی است که تحت عنوان «وسوسه» از آن یاد می شود.
یک نوع گرایش است نسبت به مصرف مواد مخدر. اما این را شاهد هستیم که وقتی مقداری دانایی نسبت به مواد مخدر کسب می کنید و در  مسیر درمان قرار دارید قادر هستید از آن گذر کنید و اسیر این احساس نمی شوید تا شما را با خود به سمتی بکشد که بروید و مصرف کنید.
 ⁦▫️⁩نحوه ی عملکرد تک تک این حس ها به همین صورت است.
انسان هر چه بیشتر رشد کند، بیشتر می تواند کنترل این احساسات را در درون خود بدست آورد و در آرامش بیشتری قرار داشته باشد.
نگارش مسافر محمد
ویرایش مسافر کامران

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی