کارگاه آموزشی یکشنبه ۶ شهریورماه

کارگاه آموزشی یکشنبه ۶ شهریورماه

یازدهمین جلسه از دور سوم کارگاه های آموزشی عمومی کلینیک شفای سبز به استادی مسافر آقای رنجبر، نگهبانی مسافر آقای احمد و دبیری مسافر خانم نازی با دستور جلسه «عدالت آیا در کنگره همه باهم‌ برابرند» روز یک شنبه مورخ ۱۴۰۱/۶/۶ راس ساعت ۱۸ آغاز بکار کرد.‌

خلاصه سخنان استاد

موضوع عدالت ، موضوعی نیست که بتوان به راحتی در مورد آن سخن گفت. اگر به آرم کنگره ۶۰ دقت کرده باشیم در قسمت بالای آرم واژه “عدالت” قرار دارد و در ضلع سمت راست “معرفت” و در ضلع سمت چپ “عمل سالم” قرار گرفته است.
در موضوع اعتیاد و درمان قطعی آن، رسیدن به تعادل یکی از موضوعات بسیار مهم است و یکی از نتایج آموزش‌های جهان بینی می‌باشد. به واقع حرکت ما در رسیدن به تعادل که مفهومی از عدالت می‌باشد از معرفت آغاز می‌گردد و با کسب دانش و آگاهی به عمل سالم می‌رسیم و از نتیجه عمل سالم عدالت پدیدار می‌گردد.
در کنگره ۶۰ همه باهم برابر نیستند. تازه وارد یک جایگاه دارد. سفراولی یک جایگاه دارد. کمک‌راهنما،راهنما، نگهبان ، مرزبان هرکدام‌ جایگاه خاص خود را دارند. البته از بعضی جهات این جایگاه‌ها ممکن است یکسان باشند، مانند اینکه همه‌ ما‌ درهنگام‌ جلسه روی صندلی می نشینیم‌. یا همه ما مسافر هستیم . اما در بسیاری از موارد نیز جایگاه ها باهم برابر نیستند.مثلا: آیا کسانیکه روی زمین فساد می کنند با کسانی‌که به دیگران خدمت‌ می‌کنند برابرند؟
یا کسی که راهنما شده و لژیون دارد، با کسی‌که چندین‌ سال‌ در مسیر درمان است و هنوز به رهایی نرسیده است برابرند؟
خیر.این ها باهم برابر نیستند هر کدام جایگاه خاص خودشان را دارند. اگر بگوییم که این بی عدالتی است ؛ باید جواب داد خیر.اگر با همه ی این جایگاه ها یک جور
برخورد شود عین بی عدالتی است.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی