خلاصه گزارش عملکرد کارگاه آموزشی ۵تیرماه

خلاصه گزارش عملکرد کارگاه آموزشی ۵تیرماه

چهارمین جلسه از دور سوم کارگاه های آموزشی عمومی کلینیک شفای سبز به استادی مسافر محمد، نگهبانی مسافر احمد و دبیری مسافر نازی با دستور جلسه وادی چهارم و تاثیر آن روی من؛ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۴/۵ راس ساعت ۱۸ عصر آغاز بکار کرد.

🔸خلاصه سخنان استاد :
تیتر وادی چهارم می گوید «در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن ؛ یعنی سلب مسئولیت از خویشتن» ما باید بدانیم مسائل حیاتی یعنی چه؟ و این وادی به ما چه می‌خواهد بگوید!!
در وادی یک آقای مهندس در مورد تفکر صحبت می‌کنند و در وادی دوم درباره انسان و کل موجودات اشاره می‌کنند که همه برای یک هدفی خلق شده اند. هیچ‌کدام ازما به هیچ نیستیم حتی اگر خودمان فکر کنیم هیچ هستیم.در وادی سوم به اهمیت وجود انسان اشاره می‌کنند که برای حل مشکلات بیشترین بارحل هرمشکل بر دوش خود ما می‌باشد. که باید بیشترین تفکر کوشش را برای حل آن مشکل نماییم.
این مسئولیت برعهده هیچ کسی نخواهد بود.مگر شخص خودمان. این مسئله فقط برای افراد مصرف کننده مواد نیست. درتمام مسائل زندگی باید یاد بگیریم و بپذیریم چنانچه مرتکب اشتباهی شدیم دیگران را مقصر ندانیم و تنها کسی که به ما می‌تواند کمک کند خودم هستم.
انسان برای این خلق شده که به سمت‌کامل شدن حرکت کند. در مسئله اعتیاد هم ، قبل از اینکه دنبال مقصر و مسبب باشیم باید ابتدا به فکر درمان و رهاشدن از مسئله اعتیاد باشیم. هرچقدر در حل مشکلات‌ دیگران را مقصر بدانیم ، خودمان‌ بیشتر دچار مشکل می‌شویم و رنج می‌بریم.
قبل از اینکه فکر کنیم وجامعه و دیگران را مقصر کنیم که برای من چه کرده اند، به خودت بگو من برای دیگران و جامعه چکار انجام داده ام. زیرا جامعه از تک تک ما تشکیل شده است و اگر همه افراد مسئولیت کارهای مان را به عهده بگیریم و همه کارها را به نحو احسن انجام دهیم آن جامعه تغییر می‌کند.
پس هرکسی، مسئول تغییر و دگرگونی فضای درونی اش؛‌ خودش می‌باشد.

تهیه و تنظیم؛ خانوم نازی

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی