خلاصه جلسه یکشنبه

خلاصه جلسه یکشنبه

💫 هفتمین جلسه از دور دوم کارگاه های آموزشی عمومی کلینیک شفای سبز با استادی مسافر آقای رنجبر، نگهبانی مسافر آقای جاوید و دبیری مسافر خانم نازی با دستور جلسه سی دی «لولو از استاد دژاکام» روز یکشنبه ۰۶. ۰۴. ۱۴۰۹ ساعت ۶ عصر آغاز بکار کرد.

🔰خلاصه سخنان استاد:
🔸 هر چیزی که در دنیای ما وجود دارد هم خوب است و هم بد. مطلقا خوب یا مطلقا بد وجود ندارد. تریاک را همه می گفتند که بد است اما می بینید که با تریاک کار درمانی انجام می‌دهیم و نتیجه هم می‌گیریم. این در تمام موارد صادق است. تنها در مورد خداوند که مطلق است وجود ندارد، مابقی چیزها نسبی است.

🔸 تمثیل؛ هر چیزی که ما می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم و انتقال دهیم از سه بخش تشکیل می‌شود. گوینده، شنونده و مطلب(دانش گوینده، دانش شنونده و مطلبی که می خواهد انتقال پیدا کند) زمانی که یک جایگاه بالاتر می‌خواهد با جایگاه پایین تر حرف بزند از در تمثیل وارد می شود. اگر بچه ی چهار ساله ی شما بپرسد که چگونه به دنیا آمده است چگونه به او جواب می دهید؟!
در دین و قرآن از تمثیل بسیار استفاده شده است. یکی از مشکلات انسان ها این است که تمثیل در ادیان را حقیقت راه گرفته اند. بنابراین دچار مشکل و توهم شدند. دچار این شدند که تمسخر کنند. بنابراین گمراه شدند.

🔸 اگر از دین سوء استفاده می شود ایراد از دین نیست؛ همانطور که اگر از علم و آگاهی کنگره ۶۰ سوء استفاده شود تقصیر ما نیست. اگر کسی با آتش جنگل ها را بسوزاند مقصر آتش نیست. مقصر فاعل است. شما میتوانی با آتش غذا گرم کنی چرا جنگل را می‌سوزانند.

🔸 همگام بودن با خوبی‌ها به ما آرامش می‌دهد و ما را به ارتقاء می رساند. ما باید خودمان را در راه نگه داریم و کنار انسان هایی باشیم که از ما جلوترند و به کارهایی مبادرت کنیم که دل و قلب انسان را صاف می‌کند. در سی دی اشاره می‌کند که اگر قلبت بگوید نه ولی هزار بار بگویی آری ندای قلبت ملاک است. این یکی از آیه های قرآن است. چیزی که مورد پرسش قرار گرفته می شود قلب شماست و نه کلام.

🔸 در زندگی هر چیزی که می‌خواهیم به دست بیاوریم برای این است که در آرامش و آسایش باشیم. پول، ماشین و … حالا اگر تمام این‌ها را داشتیم ولی آرامش نداشتیم به چه کار می آید؟ معلوم نیست این وسایل باید در خدمت ما باشد یا ما در خدمت این وسایل! این موضوع بسیار مهم است.

🔸 ما راه جدال با اعتیاد را بلدیم. آیا می‌توانید درک کنید کسانی که راه درمان را پیدا نکرده اند چه مشکلاتی پیش رویشان است. باید شکرگزار باشیم و از آن استفاده کنیم.

🔸کمترین خطر نیروی منفی نوشتن مشق های تکراری است. امیدوارم سعی کنید آگاهانه زندگی کنید و کارتان را درست انجام دهید.

از اینکه به صحبت های من گوش کردید سپاسگزارم.

 

تهیه و تنظیم از مسافر کامران

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی