خلاصه جلسه یکشنبه

خلاصه جلسه یکشنبه

💫 یازدهمین جلسه از دور اول کارگاه های آموزشی کلینیک شفای سبز با استادی مسافر نازی نگهبانی مسافر جاوید و دبیری مسافر کامران با دستور جلسه سی دی «دانشمند» روز یکشنبه مورخ ۰۵. ۰۲. ۱۴۰۰ ساعت ۵ عصر آغاز بکار کرد.

🔰خلاصه سخنان استاد:
🔸جهان بینی چرا اهمیت دارد؟ چون انسان را به خودشناسی می رساند. با آموزش هایی که میگیریم کم کم خودمان را می‌شناسیم و باعث میشود که سفر خوبی داشته باشیم.

🔸آقای مهندس در سی دی اشاره می کنند زمانیکه سفرشان را شروع کردند استادانی داشتند که راهنمایی‌اش می کردند و آقای مهندس آن آموزش ها را به دیگران نیز آموزش دادند و این چرخه آموزش همینطور ادامه خواهد داشت. این گونه انتقال آموزش را تعلیم زنجیره ای می گویند.
یک مثلث وجود دارد که یک ضلع آن اطلاعات دهنده، یک ضلع گیرنده اطلاعات و قاعده مثلث هم خود اطلاعات است.اینگونه اطلاعات رد و بدل می شود.
حالا ما چگونه می توانیم اعتماد کنیم که این اطلاعات درست یا نادرست. شخص خود من وقتی به کلینیک مراجعه کردم و اطلاعاتی از نحوه درمان دریافت کردم به خروجی آن توجه کردم. به افرادی که در اینجا درمان شده بودند و حالشان کاملا خوب بود بنابراین اعتماد کردم و سفر خودم را شروع کردم و خدارا شکر درمان شدم.

🔸ما در سنین مختلف خواسته های مختلفی داریم بنابراین چالش های مختلفی نیز داریم. اگر مسائل و مشکلات تمام شود زندگی وجود نخواهد داشت. بایستی بیاموزیم چگونه مشکلات را حل کنیم و از پس آن رشد کنیم. وقتی بیاموزیم که با مسائل چگونه برخورد کنیم آن موقع است که رشد خواهیم کرد.

🔸 داستان دانشمند و عارف در سی دی مطرح می شود. روزی دانشمندی نزد عارفی می‌رود و از او کلیدی برای خوشبختی می‌خواهد. عارف لیوانی پر از آب به دانشمند می دهد و از او می خواهد در باغ چرخی بزند. وقتی بر می گردد عارف از او می پرسد درختان و زیبایی باغ را دیدی؟ دانشمند می‌گوید خیر! تمام حواس من به این بود که آب داخل لیوان نریزد!

می توان باغ را تمثیل زندگی و زیبایی های آن و مشکلات و مسائل پیش رو را تمثیل لیوان بگیریم. بایستی بیاموزیم به گونه ای زندگی کنیم که هم مشکلات را حل کنیم و هم از زندگی بهره مند شویم و تعادل را پیدا کنیم.

از اینکه به صحبت های من گوش کردید سپاسگزارم.

 

تهیه از مسافر کامران

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی