خلاصه ای از سی دی گردباد

خلاصه ای از سی دی گردباد

آقای مهندس در این سی‌دی می‌فرمایند: به‌طورکلی جهان‌بینی که ما درس می‌دهیم یا جهان‌بینی که خداوند، بزرگان و پیامبران گفته‌اند، فقط به انسان می‌گوید که ای انسان خوبی خوبی و بدی بد است؛ همه می‌خواهند بگویند که اگر خوبی کنی، به خودت برمی‌گردد و اگر بدی کنی، آن هم به خودت برمی‌گردد و این حرف کاملاً درست است، چون سیستم یک سیستم حساب شده و بسیار دقیقی هست. تمام اجزای هستی در کنترل هستند و ما هم تحت کنترل هستیم، اگر حتی ذره‌ای کاری کنیم، به خود ما برمی‌گردد. در این سیستم خلقت هر کدام از ما نقشی داریم، نقش من چیست؟ اگر نقشمان را پیدا نکنیم، احساس آرامش نمی‌کنیم. ما چه زمانی می‌فهمیم که نقشی که داریم، نقش درست و خوبی است؟ هر وقت احساس آرامش کردید، یعنی در نقش و مسیر خودتان هستید.

بعضی‌ها که نقش راستین و کار نیک انجام می‌دهند، عاقبت خوبی خواهند داشت. باید در هر کاری ببینیم که آخرش به کجا می‌رسد، مثلاً الآن که مواد مصرف می‌کنی و لذت می‌بری، آخرش به کجا می‌رسی؟ استاد می‌فرمایند: بعضی از گروه‌ها در مقابل تعقل، خرد جهانی و فرمان الهی ایستادگی می‌کنند و می‌خواهند، عقاید پوسیده خودشان را جایگزین کنند، آن‌ها محکوم به نابودی هستند و گردباد آن‌ها را در خود آن‌ها تبدیل به خاکستر و متلاشی خواهد کرد. یک مثلث را در نظر بگیرید، یک ضلع مثلث شامل آن‌هایی که باید بدانند، ضلع دیگر آن‌هایی که نخواهند دانست و قاعده آن مثلث فرمان و تقدیر است. ما در کنگره می‌گوییم که زمانش نرسیده یا اذن آن نرسیده است، یعنی فرمان آگاهی باید برسد، به خصوص برای آشنایی با صور پنهان باید فرمان برسد.

در صور آشکار همه می‌توانند، کاری بکنند ولی در صور پنهان امکان‌پذیر نیست و کسی که فر ایزدی یعنی نشانی از خداوند دارد، می‌تواند خیلی از کارها را انجام دهد. ما باید قدر آنچه را که داریم، بدانیم و بهره تمام را از آن ببریم، یعنی نگاه مثبت داشته باشیم و شکرگزار باشیم. نعمت‌هایی که داریم، خیلی بیشتر از آن چیزهایی است که نداریم. همه چیز به آرامی می‌گذرد و خداوند چنین قرار داده است، چون اگر به سرعت بگذرد، زندگی زود تمام می‌شود. زندگی خیلی مهم است و باید زندگی را لمس کنید، از آن برخوردار باشید و به دیگران نیز کمک کنید تا آن‌ها هم از آن برخوردار شوند و به انسان‌های گرفتار شده در بند بیماری‌ها نیز کمک کنید. استاد می‌فرمایند: هر حرکتی که انجام می‌دهید، به آنچه دست می‌یابید، درست در راستای فرمانی است که دارید.

نویسنده: راهنمای تازه‌واردین فاطمه همسفر محمد علی
ویرایش و ارسال: همسفر محدثه لژیون ششم

منبع وبسایت کنگره 60

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی