گفتگویی کوتاه

گفتگویی کوتاه

🔰گفتگویی کوتاه با یکی از بیماران تحت درمان کلینیک شفای سبز

 

✍شما چند سال مواد مخدر مصرف میکردید؟

🔅حدود بیست سال است که مواد مخدر استفاده می کنم که البته اولش تفریحی بود ولی حدود پانزده سال بطور مداوم و هرروز مصرف می کردم.

 

✍آیا شما خودت رو یک بیمار می دانی؟

🔅تا قبل از آموزشها، خیر نمیدونستم؛ ولی الان خودمو صددرصد بیمار میدونم. قبلا اگر کسی از این حرفها میزد مسخره میکردم ولی الان به این حرف ایمان دارم که تا خودتو بیمار ندونی امکان نداره که درمان بشی.

 

✍چرا گاهی اوقات به مصرف کنندگان مواد   مخدر برچسب بی اراده یا لذت طلب می زنند؟

🔅چون که علم اعتیاد رو ندارند. ما در آموزشها یاد میگیریم که اعتیاد در سه بعد جسم، روان و جهان بینی می باشد که هرسه باید هم زمان درمان شود. ولی مردم عادی اعتیاد را یک بعدی می دانند. جسمی یا روحی و باور ندارند اعتیاد قابل درمان است.

 

✍در درمان اعتیاد به روش DST زمان نقش کلیدی و مهمی دارد؛ شخص بیمار باید صبورانه   ۱۰ الی ۱۱ ماه زمان درمان را سپری کند. نظر شما در مورد این بازه زمانی (۱۰ الی ۱۱ ماه) چگونه است؟ در ابتدای آشنایی با این متد نگفتی چرا انقدر زیاد؟!

🔅بله گفتم. من هم مثل تمام آدمهای که با متد DSt آشنا نیستند فکر میکردم که درمان اعتیاد در ۳ یا ۷ یا نهایتا ۴۰ روز قابل انجام است ودر حقیقت اعتقادی به روش DST نداشتم. ولی چون همه راه ها را رفته و به نتیجه نرسیده بودم ناچار به قبول آن شدم ولی با شرکت در کلاسها و گوش دادن به درسها با سیستم بدن و سلولها آشنا شدم و تازه فهمیدم که ایراد کار کجاست و چه چیزی را باید درست کرد. به قول استاد رنجبر این علم را هیچ کجای دیگر نمیتوان پیدا کرد. کیمیای واقعی همین است.

 

✍در حال حاضر چقدر از درمان شما باقی مانده است؟

🔅الان حدود هفت ماه است که سفر میکنم (تحت درمان هستم). پایان درمان هم بستگی به نظر دکتر و روانشناس کلینیک دارد. خودم امیدوارم طی ۴ الی ۵ ماه آینده درمانم به پایان برسد.

 

✍این روزها جامعه با شرایط سختی مواجه است و تقریبا اکثر افراد با آن درگیر هستند. این شرایط برای شما که تحت درمان هستید چگونه است؟ آیا جهان بینی که در کلاس ها آموخته اید به داد شما رسیده است؟

🔅صددرصد. صد در صد جهان بینی تاثیر داشته است و من مطمئن هستم که اگر در کلاس ها شرکت نمی کردم قطعا در این روزهای قرنطینه میرفتم و مصرف میکردم. در ایام نوروز به علت اینکه ساعتهای خوابم بهم ریخته بود اصلا حال خوبی نداشتم ولی یکبار هم به فکر مصرف مواد نیوفتادم و خیلی زود ایراد کار را پیدا و خوابم را تنظیم کردم. اگر جهان بینی خودم را بالا نبرده بودم مطمئن هستم که تحمل نمیکردم و استفاده میکردم. ولی این حرف استاد که به ما یاد داده بود که در مقابل خواسته های نفس “که چی” بگذارید به دادم رسید. الان مصرف کردی، فردا چی؟ واین همیشه در ذهن من بود. تا حالم بهم میریخت یا عصبی میشدم با فایلهای کلاسها ویا سی دی ها حالم خوب میشد. من به شخصه خدارا شاکرم که این راه را به من نشان داد.

✍حرفی باقی مانده که مایل باشید بگید؟

🔅واقعا خداوند را شاکرم که این راه را به من نشان داد. که نتیجه سالها گریه و التماس به درگاهش بود. تا قبل از این شاید بیست بار ترک کردم. تو این سالها همش در حال ترک بودم. هیچ لذتی از مصرف نمی بردم و همیشه با در بسته مواجه میشدم تا با کنگره آشنا شدم وحتی خود کنگره هم نتونستم ارتباط برقرار کنم چون خیلی سفت و سخت بود ولی از وقتی که با کلینیک شفای سبز،آقای دکتر فتحی عزیز و آقای رنجبر آشنا شدم دوباره زنده شدم ووارد بهشت خدا شدم. واقعا ممنونم که اینقدر خالصانه خودشان را وقف ما کرده اند. من به شخصه تا عمر دارم مدیون آقای رنجبر هستم و هر خدمتی از من بر بیاد با افتخار انجام میدهم چراکه احساس خوب زندگی و مفید بودن را به من نشان داد.

رابطه ام با پسرم و همسرم خیلی عالی شده است .از شما دوست عزیز و گرامی ممنون که تو این وضیعت یاد من کردی خیلی خوشحال شدم.الان میفهمم رفیق واقعی کیه نه اونهای که باهاشون خلاف میکردم. واقعا ازت ممنونم.

 

مصاحبه کننده: کامران صدیقی 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی