مصاحبه با مسافر احمد از رهایافتگان کلینیک شفای سبز

مصاحبه با مسافر احمد از رهایافتگان کلینیک شفای سبز

🔰پرسش و پاسخی کوتاه با مسافر احمد؛ یکی از درمان شدگان مرکز شفای سبز.

🔸چرا افرادی که به عنوان مثال کلیه درد یا دردهای ناشی از مشکلات گوارشی یا از این دست دارند به پزشک متخصص آن حوزه جهت درمان مراجعه می‌کنند. اما بیماران اعتیاد به مواد مخدر بابت این بیماری اصطلاحاً بلدند و خودشان درستش می کنند؟!

دلیل این مساله قطعا عدم آگاهی فرد مصرف کننده هست. متاسفانه در زمینه اعتیاد هیچ آموزش و آگاهی به ما داده نشده و آموزشی هم اگر بوده کامل و صحیح نبوده است. به همین علت اکثر انسان‌ها از روی عدم آگاهی به سمت اعتیاد می‌روند و با توجیه های گوناگون مانند: من مصرف کننده نمی‌شوم؛ تفریحی مصرف میکنم یا مثلا فلان ماده اعتیاد ندارد یا اینکه هر زمان بخواهم می‌توانم ترک کنم و … گرفتار اعتیاد می‌شوند. همه این ها ناشی از عدم آگاهی است و اگر آگاهی درست باشد قطعا می‌دانیم که اعتیاد هم نوعی بیماری است و برای درمان آن باید از راه درست اقدام کنیم.

🔸در بدو ورود به کلینیک، درمان اعتیاد رو باور داشتی؟

به نظرم این عمل (درمان اعتیاد) به قدری بزرگ هست که حتی الان هم در سفر دوم گاهی اوقات در باورم نمی‌گنجد و از خودم می‌پرسم واقعا چی شد؟ واقعا چیزی از معجزه کم ندارد. برای یک مصرف کننده که غرق مصرف مواد است این مساله که روزی بتواند بدون مصرف مواد با حال خوب زندگی کند و بیدار شود مثل آرزوست. برای من که اینطور بود و به لطف خدا و متد درمان DST این عمل انجام شد.

🔸 چرا یکی از شروط اصلی برای رسیدن به درمان حضور منظم و به موقع در کلاس است؟

مصرف مواد خواسته یا ناخواسته افکار انسان را منفی می‌کند و القائات منفی ذهن به شدت زیاد می‌شود و این قدرت نیروی تاریکی یا تخریبی است. برای درمان این مساله خیلی مهم است ک القائات منفی ذهن کم شود و برای این کار به نظرم تنها یک راه هست و آن هم اینکه خود را در معرض آموزش های صحیح و القائات مثبت قرار دهیم. همانطور که جناب مهندس دژاکام می‌فرمایند تا نور و روشنایی وارد نشود تاریکی ازبین نمی‌رود. حضور درکلاس و آموزش گرفتن حکم همان نور را دارد که به مرور زمان باعث می‌شود تاریکی از درون ما خارج شود.

🔸در درمان اعتیاد به روش DST زمان نقش کلیدی و مهمی دارد؛ بیمار باید صبورانه ۱۰ الی ۱۱ ماه زمان را سپری کند. چرا؟

در شروع درمان تئوری ایکس برای ما مطرح می‌شود و ازبیماری خود باخبر می‌شویم و متوجه خواهیم شد که اعتیاد بیماری است که در آن مواد مخدر بیرونی جایگزین مواد مخدر طبیعی و‌ درونی بدن می‌شود که به مرور زمان سیستم های تولیدکننده مخدرهای طبیعی بدن از کار می افتد و برای بازسازی آن حداقل ده ماه وقت لازم است تا با داروی مناسب (اوتی) و در زمان مناسب جسم ذره ذره خود را بازسازی کند و این زمان (۱۰ماه) در متد DST بدست آمده و تجربه شده است. همانطور که می‌دانیم اعتیاد علاوه بر جسم بر روی تفکرات (جهانبینی) و روان ماهم اثر می‌گذارد و دراین مدت زمان علاوه بر بازسازی جسم، نیاز است که تفکرات و روان ماهم بازسازی شود و این عمل با حضور منظم در کلاس و جلسات و با فراگیری آموزش ها اتفاق می افتد.
در ابتدای راه این زمان طولانی به نظر می‌رسد اما اگر وارد مسیر شویم از همان ابتدا متوجه اهمیت آن می‌شویم و با آموزش‌هایی که می‌گیریم متوجه خواهیم شد که طول درمان بیماری اعتیاد ۱۰ الی ۱۱ ماه می‌باشد. دقیقا مثل هر بیماری دیگری که طول درمان خودش را دارد.

🔸کیفیت زندگی بعد از درمان چگونه است؟
به لطف خدا نسبت به زمان مصرف شرایط خیلی تغییر کرده و از لحاظ جسمی، فکری و روانی در شرایطی هستم که اصلا با زمان مصرف قابل قیاس نیست و همه این ها را مدیون متد DST و راهنمای خوبم هستم، همچنین از دکتر فتحی مدیریت کلینیک شفای سبز سپاس گزارم.

تهیه از کمک راهنما کلینیک کامران

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی