خلاصه جلسه سی دی روح ۲ با استادی مسافر جاوید

خلاصه جلسه سی دی روح ۲ با استادی مسافر جاوید

💫 ششمین جلسه از دور اول کارگاه های آموزشی کلینیک شفای سبز با استادی آقای جاوید نگهبانی آقای حامد و دبیری خانم نازی با دستور جلسه سی دی « روح ۲ » روز یکشنبه مورخ ۲۶. ۱۱. ۹۹ ساعت ۶ عصر آغاز بکار کرد.

🔰خلاصه سخنان استاد:
🔸در ابتدای سی دی اشاره می شود که ما باید سه مرحله حیات را طی کنیم. ابتدا دوران کودکی است. در دوران کودکی ما زیاد اختیار نداریم و این مرحله بدون اختیار ما طی می شود.
دوم: مرحله جوانی است که معمولا تا ۴۰ سال طی می شود و همراه با غرور، خواسته‌های معقول و نامعقول می‌باشد.
سوم: مرحله ای است که هر اندوخته ای که در مراحل قبل کسب کردیم به کار می بریم و از آن نتیجه گیری می کنیم و به پر کردن کوله بار خود کمک می کنیم.
هر قدر این کوله بار غنی تر باشد پرواز مانند پرندگان، سبک بال می باشد.انسان باید کوله اش را از معرفت و دانایی که وزنی ندارد پر کند؛ اگر تهی باشد در غم و غصه خواهد ماند.

🔸در بخش دیگر در مورد مرگ صحبت می شود. مرگ خودش تولدی دیگر است.
کودک وقتی متولد می شود وارد یک جهان دیگر می شود. در قبل از تولد تغذیه به گونه ای دیگر بود و در جهان بسته و محدودی زندگی می کرد. یک حساب و کتاب دیگری داشت. در ادامه از جهانی در رحم مادر می میرد و وارد جهان دیگر می شود. مانند مرگی که در این جهان برای ما اتفاق خواهد افتاد و وارد جهانی دیگر خواهیم شد.

🔸مهم نیست که ما باور کنیم زندگی پس از مرگ وجود دارد یا خیر؟! آیا خدا هست یا نیست ؟! مهم این است که وقتی می‌فهمیم بعد دیگری وجود دارد به گونه ی دیگر زندگی می کنیم. اگر واقعاً انسان بداند کاری که انجام می‌دهد یک روزی باید جوابگو باشد ممکن است دیگر جنایت نکند یا از این دست عمل ها را انجام ندهد.

🔸تعریف نفس و روح؛
نفس آن چیزی است که تعیین موجودیت می‌کند در ظاهر و باطن و نشانه اش این است که خواسته دارد و با روح کاملا متفاوت است.
روح آن چیزی است که انسان را هدایت می کند. در صور پنهان و آشکار. روح هیچ خواسته ای ندارد جز هدایت انسان. روح از خداوند و کاملا پاک است و چیزی به نام روح شرور و کثیف نداریم.
در موقع مرگ فرشتگان نفس ما را تحویل می گیرند. روح مختص انسان است و پس از تولد به نوزاد دمیده می‌شود.

🔸در این جهان همه چیز در حال تغییر و تبدیل است. ما هیچ چیزی در هستی بطور ثابت نداریم. اگر بخواهیم زندگی را ثابت نگه داریم اصلأ امکان پذیر نیست. هر چیزی که آغازی دارد پایانی هم دارد. ما از یک ایستگاه به ایستگاه دیگر می رویم و در جاهای مختلف اتراق می‌کنیم. بنابراین همه چیز گذرا است و ما مالک هیچ چیز نیستیم. اگر غم است گذراست و حتی اگر عشق است باز هم گذراست.

از اینکه به صحبت های من گوش کردید سپاسگزارم.

تنظیم از مسافر کامران

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی