نظم، انضباط و احترام

نظم، انضباط و احترام

‍ ‍ 🔰بیست و نهمین جلسه از دور دوم کارگاه های آموزشی مرکز شفای سبز به استادی آقای احسان رنجبر؛ نگهبانی آقای کامران و دبیری خانم نازی با دستور جلسه « نظم، انضباط و احترام » یکشنبه  مورخ ۲۹ دی ماه ۹۸ ساعت ۶ عصرآغاز به کار کرد.
🕯خلاصه سخنان استاد :
🔸دستور جلسه این هفته در رابطه با نظم، انضباط و احترام است. در جهانی که ما زندگی می کنیم همه چیز بر مبنای نظم است و این را کسی نمی تواند کتمان کند. خورشید بر اساس نظم کارش را انجام می‌دهد. کره ی زمین با یک نظم خاص دور خودش و خورشید می‌چرخد  و همه چیز سرجایش است. آب همیشه از بالا به سمت پایین حرکت می‌کند چون نظم وجود دارد. شما اگر هسته ی خرما بکارید درخت هلو بیرون نمی آید؛ این بخاطر نظم است. اما اگر نظم نبود شاید هسته خرما به هلو تبدیل میشد! اینها چیزهایی است که نشان دهنده ی وجود نظم در دنیاست.
🔸اگر ما نمی توانیم نظم را ببینیم دیدنمان در این دنیا مشکل دارد. باید آنرا درست کنیم. انسانی که نظم را رعایت کند انسان منضبط نام می گیرد.
🔸کار درمانی ما بر مبنای نظم است. کسانی که این نظم را رعایت کنند و منضبط باشند من به آن ها قول می‌دهم با حداکثر کیفیت به پایان خط(درمان) می‌رسند. هر چقدر کمتر نظم را رعایت کنید آسیب‌هایش هم برای خودتان است.
🔸انسان وقتی می خواهد نظم را رعایت کند فکر می‌کند که چقدر سخت است. واقعا هم رعایت کردن نظم در هر چیزی سخت است. برای همین است که همه قهرمان المپیک نمی شوند. شخصی که قهرمان المپیک می‌شود انسان منضبطی است چراکه طبق نظمی خاص تمرین می کند و اگر تمرین نکند هیچوقت قهرمان نمی شود.
🔸انضباط را خود فرد بر خودش قرار می‌دهد. شما در تمام زندگی به این نیاز دارید. هیچوقت انضباط بر شما تحمیل نمی‌شود شما هستید که باید یاد بگیرید نظم را در هر موضوعی انجام دهید. هر چیزی در این جهان میخواهید بدست بیاورید باید در مورد آن منضبط باشید.  راه دیگری ندارد.
اگر به اطرافتان نگاه کنید خیلی ها بین ما بودند که الان نیستند و این ها دقیقا هفته ای یکبار یا دو هفته ای یکبار می آمدند و نظم شرکت در جلسات را رعایت نمی کردند. ناگهان می بینید در عرض یکی دو ماه دیگر نیستند؛ برای اینکه دیگر انرژی لازم برای آمدن به جلسه را نخواهند داشت.
انضباط در مسیر درمان ما بسیار مهم است بارها به شما گفته ام که من در طول درمان و تا یکسال بعد از درمان اعتیاد هیچ جلسه ای را غیبت نکردم. تحت هر شرایطی و با تمام وجودم خواستم که درمان شوم.
🔸مسئله بعدی احترام است.   قانونی داریم که بیان می‌کند کار ما بر مبنای احترام گذاشتن به پیشکسوت است. یعنی کسانی که از ما جلوترند؛ اینجا هم خیلی خوب است که ما این را رعایت  کنیم. در این جا  واجب است که ما احترام بچه های سفر دوم و مرزبان هایی که دارای شال زرد هستند را نگه داریم.
از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید سپاسگزارم.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی