خلاصه جلسه یکشنبه

خلاصه جلسه یکشنبه

💫 پنجمین جلسه از دور اول کارگاه های آموزشی کلینیک شفای سبز با استادی مسافر آقای رنجبر، نگهبانی مسافر آقای جاوید و دبیری مسافر خانم نازی با دستور جلسه سی دی «طمع از استاد دژاکام» روز یکشنبه۲۳. ۰۳. ۱۴۰۰ ساعت ۶ عصر آغاز بکار کرد.

🔰خلاصه سخنان استاد:

🔸دنیای ما نیاز به دو قطب برای تولید نیرو و انرژی حرکت دارد. توجه داشته باشیم که یک باطری برای تولید انرژی هم نیاز به قطب مثبت و هم نیاز به قطب منفی دارد. در غیر این صورت نیرویی تولید نمی‌شود. بنابراین برای دنیای ما دو قطبی بودن واجب و ضروری است. شما تصور کنید که همیشه روز بود و شبی وجود نداشت آیا ما درکی از روز داشتیم؟! چیزی که یکنواخت و یک‌جانبه باشد نمی‌توانیم درک کنیم مگر اینکه ضدی در آن پدیدار شود. کنار حال خوش حال بد هم وجود دارد. سختی وجود دارد. برای همین است که می‌گوید «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فی‏ کَبَدٍ» ما انسان را در رنج و سختی آفریدیم. اگر عمیقأ این مسئله را درک کنیم دیگر حالمان به خاطر سختی ها و مشکلات زندگی بد نخواهد شد.

🔸 زندگی اختیار است و تنها مسئله، جبر روی قوانین است. قوانین جبر است. امکان ندارد کسی مواد مخدر استفاده کند و معتاد نشود. این یک قانون و جبر است.قوانین هستی در زندگی جاری است.

🔸 سه نوع تله در سی دی مطرح می شود.
الف: خداوند برای انسان؛
‏تله هایی که خداوند برای انسان قرار می دهد را می‌توانیم به قضا و قدر نیز تشبیه کنیم. گویی بدون دخالت ما وارد زندگی ما می‌شوند. این‌گونه تله ها آموزش های بسیار زیادی به همراه خواهند داشت و باعث پیشرفت خواهند شد.

ب: انسان برای انسان؛
‏انسان‌ها برای همدیگر زیاد تله میزارند. علت آن این است که ما متوجه نیستیم که به هم وصل هستیم. ما فکر می‌کنیم که فرد هستیم. جدا هستیم. آن هایی که درک می‌کنند که ما جدا و فرد نیستیم شروع می‌کنند به خدمت کردن. انسان‌ها را دوست خواهند داشت و کسی که انسان‌ها را دوست داشته باشد اول حال خودش خوب خواهد شد.

ج: انسان برای خودش؛
مثل مصرف مواد مخدر. مصرف مواد مخدر تله ای است که انسان خودش برای خودش قرار می دهد. خودش خودش را گرفتار می کند.

ویژگی تله؛
تله باید جذابیت داشته باشد. اگر جذابیت نداشته باشد انسان به سمت آن نمی رود. تبلیغ این که بیماران اعتیاد را با یک جلسه خوب می‌کنند تله ایست که بسیار برای مصرف‌کنندگان موادمخدر جذاب است. ده سال اعتیاد را با یک نسخه می‌خواهند خوب کنند. این یک تله است. ولی در عمل مواد را می‌گیرند و کلی قرص جایگزین آن می‌کنند. بنابراین باید مواظب بود.

از اینکه به صحبت های من گوش کردید سپاسگزارم.

 

تهیه و تنظیم از مسافر کامران

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی