خلاصه جلسه روز یکشنبه

خلاصه جلسه روز یکشنبه

🔰 نهمین جلسه از سری سوم کارگاه های آموزشی عمومی کلینیک شفای سبز به دبیری مسافر خانم نازی؛ نگهبانی مسافر جاوید و استادی مسافر کامران روز یکشنبه ۲۷. ۰۷. ۹۹ با دستور جلسه وادی دوم در ساعت ۶ عصر آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

🔸سلام دوستان کامران هستم یک مسافر. موضوع جلسه در مورد وادی دوم است. تیتر وادی میگوید هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی نهد؛ هیچ یک از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

بنابراین نتیجه می گیریم که هر چیزی هدفی را دنبال می کند. هر موجودیتی در این هستی در پی هدفی روان شده است. اگر ما فلسفه وجودی موجودی را ندانیم دلیل بر بی اهمیتی آن نیست. من کامران باید بپذیرم که خیلی چیزها را نمی دانم.
مثلاً یکی از وظایف کرم در خاک اکسیژن رسانی به ریشه های درختان است. یعنی اون حاصل خیز بودن خاک از زحمات کرم هم هست. یا یکی از وظایف پشه واکسینه کردن است. یا درخت که هوا را تصفیه می کند .به همین ترتیب الی آخر

در مورد انسان هم ما بایستی به مرور زمان و با شناخت تقریبی از خود و توانایی ها جایگاه مان را پیدا کنیم .
برداشت من از این وادی اینست که میخواد مفید بودن را یادآور شود. من بایستی در حوزه فعالیت های خودم احساس مفید بودن داشته باشم تا بتوانم با رضایت خاطر زندگی کنم و از آن لذت ببرم.

🔸در مورد بچه های سفر اول مفید بودن اینست که دارو را به موقع استفاده کنند. به حرف راهنما گوش دهند؛ بی چون و چرا. ورزش کنند. به طوری که برای سلولهای جسم خودشون مفید باشند و در پی رسیدن به تعادل تلاش کنند.
این اندیشه ای که میگه هیچی نیست؛ همه چیز الکیه درست نیست.

🔅هیچ موهبتی بالاتر از این نیست که انسان با رضایت از خودش زندگی کند.

خیلی ممنون از اینکه به صحبت های من گوش کردید.

تهیه و تنظیم: مسافر نازی

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی